Gulasz

Przepis naszej dietetyczki, mgr Patrycji Łukanty.

GULASZ Z BAKŁAŻANA, CUKINII I POMIDORÓW

SKŁADNIKI:
– oliwa z oliwek (2 łyżki); – bakłażan (2 szt.); – cukinia (1 szt.); – świeże pomidory malinowe (3 szt.); – czosnek (1 ząbek); – cebula (1/2 szt.); – miód (1 łyżka); – sól i pieprz, czerwona papryka, kurkuma do smaku; – świeża bazylia; – pestki słonecznika (opcjonalnie).

PRZYGOTOWANIE:
1. Bakłażana myjemy, kroimy w grubą kostkę. Solimy i odstawiamy na około 15-20 minut, aby się „spocił”. 2. Na rozgrzaną patelnię z oliwą wrzucamy pokrojony w plasterki czosnek oraz cebulę posiekaną w drobną kostkę. 3. Kiedy się zeszklą, dodajemy bakłażana uprzednio opłukanego pod bieżącą wodą i osuszonego ręcznikiem papierowym. 4. Smażymy przez około 10-12 minut na niezbyt mocnym ogniu. 5. Pod koniec dorzucamy cukinię pokrojoną w kostkę. W razie potrzeby dodajemy odrobinę wody. 6. Do prawie miękkiego bakłażana dodajemy pomidory obrane ze skórki i pokrojone w kostkę. Mieszamy i dusimy, aż sos zgęstnieje. 7. Pod koniec dodajemy miód i przyprawy. 8. Gulasz podajemy z pieczywem, solidną porcją listków świeżej bazylii i prażonym słonecznikiem.
Do potrawy można dodać ugotowaną ciecierzycę, tofu lub pieczonego kurczaka. W ten sposób uzyskamy potrawę lepiej zbilansowaną i bardziej sycącą.

SMACZNEGO 😉

UMÓW WIZYTĘ w Gastromedzie, zapraszamy do rejestracji online na konsultację w poradni > https://gastromed.pl/schudnij-z-nami-rejestracja/

Post Author: Gastromed